Final countdown!

Det är inte bara en av Edvins favoritlåtar utan även en allvarlig nedräkning av dagar kvar på jobbet :)
7 dagar kvar till skolavslutningen, jag räknar med att det kommer ta en dag till eller två att packa mig ur byggnaden oxå samt att vi har viktigt överlämnandemöte en dag.
Känns både förbaskat skönt och förbaskat konstigt att packa ihop två års jobb.
 
Men jag säger som Sickan i Jönssonligan....."Jag har en plan!"

Än mer konstigt känns det att det snart ska komma en parvel och husera i vårt sovrum!

Vi (läs jag) blev irriterade på att ha massa lådor och saker stående o ta plats på kontoret så vi skruva ihop da crib :) Nu får den stå där och samla damm istället.
Så om några veckor kommer det ligga nåt rosaaktigt och skrika sig rödaktig i denna bingen...haha...
En vacker dag orkar jag nog "rätta" till spjälskyddet så det blir centrerat med knyt på mittstolpen istället. Jag är en vän av ordning och reda (kan bli manisk om saker är osymmetriska!) så snart...
 
 
Förutom ommöblering i sovrummet har vi hunnit med "lekmiddag"/"tjejkväll" hos Skagerlings i fredags. Storstädning, utefixardag på dagis, matshopping, lördagsmys, klädinventering, söndagsfix i förrådet, "fikalek" hos Skagerlings och söndagsmiddag. Lugn o skön helg, men hjälp så trötta vi varit allihop!
 
Inventerat bebiskläder...stl.50-56. Könsneutral garderob, vad är det?
Inser att jag nog borde köpa på mig lite pö om pö...men jag får ÅNGEST när jag närmar mig bebiskläderna (vem hade kunnat ana det?!) och springer hellre förbi och kollar på kläder i stl.110-116 till Edvin...weeeeird! Jag trodde jag skulle shoppa mig fördärvad, men det kanske kommer när "Bengt" väl är ute :P
Konstaterar iaf att det kommer behövas kortärmat/kortbent... Där var mest brallor :)
 
Nu ska jag o E äta lite tidig middag, ska åka till Lund o klippa oss snart och äter vi inte innan är det risk för världskrig :) Mest från min sida då...haha
 
Välkommen vecka 34! Sällan man får en ensam sekund, än mer sällan framför spegeln ;)
47 dagar kvar till BF
Blodtryck fortfarande stabilt, inga större krämpor
Vikt, fortfarande 13 kg men fetast på jobb ;)
Bebis nedåt men ruckbar, känns...aouch!
Tröttheten har börjat lamslå mig igen så jag har ökat till att ta järn varje dag för att se om det hjälper...
Väntar på remiss till UL2, borde fått och varit där nu i v.34 men gissar att det är mkt o göra. Ska ringa imorgon och se om man kan ligga på lite :)
 

Vecka 34

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.
 
Pyss på eder!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Va fin du e!!

2013-06-09 @ 23:09:35
URL: http://Viperssons.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback