Julafton 2

I eftermiddag är det äntligen dags för ultraljud nummer två. Bättre sent än aldrig :)
Ska tydligen vara glad att få ett till öht, de vill ju dra in på det andra... Lund har iaf fullt upp så istället för v.34 blir vårt i v.36. Skitsamma, lillebror verkar vara en pigg liten sak som gör sig påmind i tid och otid.
Min lekmannabedömning är att han nu eventuellt har fixerat sig, det gör sååå ont neråt :(
Hoppas bara att M lyckas komma hem i tid till att vara med. Givetvis var han uppbokad med möte i Gbg idag så han ska köra som en tok (fast laglig tok...host) och hoppas komma ner precis.
 
Vår älskade lille Edvin "grodan" i magen. Tänk vilken fin liten människa som kom ut till oss då ♥
Denna människa är nu 4,5 år och längtar efter lillebror.
 


Igår flyttade jag ut från jobbet. Än så länge känns det bara fantastiskt skönt. De sista veckorna har varit hektiska känner jag, mycket avslut, betyg (med övertygande kommentarer och "bevismaterialunderlag" till kritiska föräldrar...) och överlämning som ska försöka göras på bästa sätt.
Blev bjuden på lunch nere i hamnen av mina goa a-lagare ;)
 
Missade ju personalavslutningen i fredags med flit. Vi hade först skolavslutning i matan för år 4-8, sen var det brådis bort till kyrkan för att vara med på 9ornas. Tråkigt nog var det blåsigt/regnigt/soligt så det blev inget mingel efteråt.
Fick lite presenter av elever, sååå gulligt! ♥
 
Den näst största anledningen till att jag missade personalfikan (den största var att jag inte ville bli "avtackad"/riskera att inte bli "avtackad", jag har inga stora förhoppningar på chefen som ni märker....host) var att vi fick packa oss iväg och åka upp till Jönköping till en så mycket viktigare festlighet.
Fröken Linda kan nu nämligen kallas för Doktor Linda :) Mitt livs första disputationsfest mao. Inte för att jag fattar så mycket (trots att jag läst på universitet) men det var en inblick i en märklig värld.
God maratonmiddag med fin buffé (Tommy Myllymäki), duktiga toastmadames, maratontal en masse och det viktigaste av allt - en glad och lycklig Linda :)
 
Vi sov på hotell över natten och efter lite fika på stan och påhälsning hos "de gamle" så åkte vi hem till Skåne igen.
 
Mange har dragit med sig nåt skit hem från SRF (bra när allt går att skylla på honom!) så vi är snoriga, hostiga och har trång andning  : /
Tack o lov verkar Edvin skonad. Vore så trist om han skulle trilla dit nu inför midsommar. Midsommar i stugan as usual :)
 
Känner lite press att försöka hitta på så mycket som möjligt med E nu när vi är lediga...
När mormor och morfar var nere så var vi ju faktiskt på Skånes Djurpark, så ett "check" kan man ju kryssa redan. Men jag vill ju inte att han ska ha trist för att jag saknar ork...
Tips på lättsamma, icke för dyra aktiviteter mottages gärna!? Han brukar vara lätt att underhålla men nu när man frågar vad han vill så får man bara svaret "Busfabriken eller Leos Lekland"...tillåt mig spy!
 
Hoppas på strandväder!
 
Näe, nu får jag nog väcka den lille sovande :) Inte klokt vad han kan sova!
Smitta lillebror tack ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Ugglehusets lekland är jättegratis! Puss

2013-06-18 @ 11:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback