Torsdag 20 juni

Go förmidda!
 
Märklig natt/morgon här. Mange studsade upp för att snyta sig och sen ligga o snörvla (i en eeeeevighet) i sig nässpray. Där trodde jag det var morgon så jag piggnade ju till...icke. Kolla aldrig klockan dock.
Hepp, så började ett larm att ringa här i huset och det tog några millisekunder innan jag hann klura ut att det måste vara Edvins nya miniväckarklocka som han fingrat lite väl duktigt på.
Jojomän, valrossen skrämmer upp Mange på uppdrag att hämta den. Fick inte av larmet så jag fick skruva fram det och sen kämpade jag lite med att få ur batteriet...utan att lyckas. Så näe, den fick snällt flytta till papperskorgen. Klockan sex på morgonen finns ingen pardon, I'm sorry!
Ska köpa honom en ny, en väckarklocka utan väckarfunktion ;)

Somnade inget vidare efter det heller...så man är lite mojsig idag.
BM kvart i nio.  Vikten ligger nu på plus 15 kg och blodtryck och hb är ok. Fick godkänt med beröm av bm-assistent Edvin :)
Han är på dagis och dansar runt midsommarstång i detta nu. Ska hämtas hem 11 och sen äter vi lunch hemma för att gå tillbaka på eftermiddagsfika.
 
Igår hade vi en duktig dag. Städade här hemma, putsade några fönster, bakade jordgubbs/rabarbermuffins, tvättade, cyklade en runda och plockade blommor.
Passade på mellan två åskskurar, tradigt väder detta!
Nu skiner iaf solen, hoppas solen lyckas tränga iväg all åska och regn som de pratar om.
 
Åker till stugan i eftermiddag/kväll beroende på när Mange kommer hem...

Var ju i Lund på ul i tisdags. Mange hann minsann :)
Allt såg bara fint ut, söt liten kille som gömmer sig därinne även om man inte kunde se så mycket av honom så här sent. En liten nästipp, en haka, en hand, en pung....haha
Det som var lite roligt var att han har (precis som storebror hade) långt mörkt hår som virvlade där i ljudvågorna :) Häftigt att kunna se!
Mycket vatten har han, han väger idag 3,1kg och beräknas ligga mellan 4-4,5kg om han stannar tiden ut.
Får gärna komma närsomhelst, precis som bm sa idag...Allt är ju klart för start!
 
30 dagar till BF :)
89,3% klarade
Jag slog ihop två missions på en gång idag. Packar både midsommarväskor och BB-väska lite halvhjärtat. Det är ju inte helt omöjligt att man föder i Halmstad... Blir liiiiite skit-orolig över situationen på förlossningarna här nere i Skåne. Knöligt i Lund så man kan bli hänvisad både till Malmö och Hbg.
Mycket mycket mer orolig den här gången, mest för att vara oförberedd och att inte riktigt ha koll på vart Edvin ska ta vägen :(  Det löser sig alltid, men ovisshet är något jag ogillar...speciellt nu när man inte kan styra ett dyft själv.
 
v.36
Värmen börjar bli lite småjobbig, ser här och nu (faktiskt) att mina fötter är liiiiiite svullna. Inget jag känt av men kollar man bakom tårna så....otäcka ådror :( bläää
 
Dags att hoppa i dojsen och gå bort och hämta midsommarfiraren ♥
 

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Du är så fin! Glad midsommar på er.

Kram

2013-06-20 @ 16:21:39
Postat av: Jenny

Jessica Jessica ❤ Min fina vän!!! Nu längtar vi efter lillebror... Ses i nästa vecka.. hoppas jag... Kram

2013-06-20 @ 17:16:13
Postat av: Evsi

Du är så vacker!!
Vi passar gärna Edvin om vi är hemma när de är dax!!! Kram

2013-06-24 @ 09:23:24
URL: http://Www.evsi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback