Om igen...

Gick inte den här helgen helt tokigt fort...? Jag förstår inte vart tiden sprang!

Fredagen var det fredagsmys i vanlig ordning. Vi köpte hem pizza från Papis (bäst i byn enligt oss) efter Edvins önskemål. Sen var det Amigo, Postkod, Gladiatorerna och så somnade Edvin i soffan. Det tycker han nästan är det mysigaste med helgerna, att få lov att somna i soffan mellan mamma och pappa :)
Calzonen satte sig som en tegelsten i magen så vi bäddade ut vår soffa och låg i den alla tre ;) Skööönt!

På lördagen bestämde vi dejt med grannarna, A-K och Gunnar. Gubbarna, nej....förlåt....småkillarna skulle få rasta sina morsor på Busfabriken på Jägersro i Malmö. Åkte strax innan elva och lämnade bygget lagom möra efter 16! Då for vi till Lödde, köpte påskpyssel och lördagsgodis innan vi återvände hem. Trötta killar men än tröttare mammor tror jag :)
Tok-Edvin fick energi från ovan (?) och höll sig tro-det-eller-ej vaken till halv elva! Då hade jag redan lagt mig till o med...

Igår kom mormor, morfar och morbror ner hit. Firade M lite i efterskott. Vi var nyfikna på Vellingeblomman och allt påskfint de har där nu. Jisses vilken stor butik! Sen blev det lite söndagsmiddag i Höllviken på nåt pubaktigt ställe. Jag åt Musslor Americano och kan krasst konstatera att min käre sämre hälft gör musslor bäst i världen! Det var väldigt god mat här oxå, men eftersom musslorna var kokta med grädde blev det lite mastigt med det plus pommes och vitlöksbröd. Matkoma behöver jag inte ens nämna va?

Måndag idag, blåsigt som faen :( Ryktet säger att det ska storma in snö oxå...JAG VILL INTE!
Jag längtar efter gräslukt igen, jag längtar efter drillande koltrastar och att magnolian slår ut!

Snart påsklov igen, alltid något att gotta sig över... Nån som vill leka med oss på lovet?
Vi ska åka till stugan to-sö (typ) så innan dess är vi helt obokade!

Mange är i hufvudstaden må-tis denna vecka så jag o E har egenmys. Just nu ligger vi i soffan och myser, han ligger på min axel sååå gott! Vi ska passa på att äta tortellini (ännu en E-favvo) ikväll och ska pyssla lite påskpyssel så småningom.

Bjuder på en ganska färsk magbild:



Kan ni förstå vart detta ska sluta?!?!? Jag är hittills bara i v.23...och magen känns gigantisk!

v.23.
124 dagar kvar till BF. Jag har gått upp 5,5 kg än så det har inte ramlat på så jättemkt. Jag bävar för att gå upp som med Edvin... Jag har fått köpa mig ett långt skohorn för att lättare få på mig skorna...haha... magen är i vägen redan : /
Mår helt ok, lite sammandragningar titt som tätt men inga större andra krämpor. Trycker i mig spenat och jordgubbar för att hålla järnet i schack.

Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Namnförslagen haglar runt här, inget spikat och vi är inte så diskutabla av oss heller direkt. Mest Edvin som snackar om det och säger att "Döparen får säga ett namn helt enkelt..."
Haha, bevare mig väl!

Näe, nu ska jag ta tag i dagen. Den lille i kassen har lugnat ner sig så nu kan jag få stojja lite med honom som gengäld!


 

Kommentarer
Postat av: Evsi

VI vill leka med er på påsklovet!!! :-)
Åhh jag saknar ju gravidmagen för första gången sen Nellie kom när jag ser din bild. Kramar

2013-03-18 @ 18:43:37
URL: http://Www.evsi.se
Postat av: Emma

Så fin du är och så lycklig du ser ut!

2013-03-20 @ 19:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback