Bring it on!!!

Boxhandskar på, tandskydd in... Spruta lite vatten i håret med vattenflaskan o rätta till suspensoaren... Nja... Dra ur den envisa trosresåren ur glipan bakpå då!
(Ja det var bättre förr... När stringtrosan faktiskt ändå var ok på)

Det är fajt förstår ni... Fajt om rätten till bopparna.
Reclaim the tits, if you know what I mean.
Ungen har ammat på övertid de Lux och jag är så jävrans LESS på att hala fram bröna.
Mitt mål var satt på att klara 6 mån som rekommenderas och det är ju nu överskridet med 6 ytterligare... (Vår lille bebis blir ETT på torsdag!!!)
På senare tid har vi bara ammat nattetid, men tack det räcker.
Senaste tiden vaknar han tiotalet ggr/natt o ska bara småsnutta lite (använda mig som napp-substitut) o det orkar jag inte med längre!
Så hör o häpna... Jag köpte napp idag! Trots att han klarat sig mer än väl utan i ett år nu... Hål i huvudet?!?! Återstår att se

Har nu kämpat med en seeeegdragen nattning av ömsom skrik, brottande och NejNejNej-gnäll... Men nu sover han - UTAN BOPPE

Försökte lägga honom en gång innan men så kom M in o då åkte ögonen upp :/

Nu återstår det att se hur natten blir... Välling runt 02-03 brukar va standard men innan midnatt brukar han vakna ledsen o riva sig på kinder/öron/nacke tills det att jag "tröstar" med bröstet.... Phu, lord give me patience!

Ja denna snart-ettåring är i en klass för sig!
Sååå solig o glad för det mesta.
Går nästan helt uteslutande, går o går o går...sällan still! "Vad är det som går o går men aldrig går o lägger sig?" - Melker :/
Börjat äta ordentliga portioner mat (ingen burkmat alls, den skyr han som pesten... I motsats till sin bror som enbart åt burk!)
Ingen napp eller snutte (än?)
Dricker alltmer vatten så nu känns det ok att överge amningen helt även varma dagar
Lärt sig säga tack när han får ngt o man säger varsågod (eller ja, tack är väl att ta i... Han säger Ta'!)
Han kan säga mamma men säger det bara när han gnäller
Pappa heter "Tatta" så jag säger lite skämtsamt att han är en tattarunge ;)
Är väldigt duktig på att backa med rumpan först ner från soffa,trapp o säng...
Sover middag helst i vagnen
Gillar att dansa (böja på knäna) o klappa händerna
Möter nästan alla med ett leende, kändis som främling
Gillar att jaga grannkatterna, kan stå i vårt hallfönster o leta efter katterna en lång stund
Har nu stl 80 i kläder, 74 börjar bli tajt... Jag övergår alltmer till t-shirts o tröjor framför bodies
Stl 20-21 i skor :)
Ska försöka få in 1-årskontroll på BVC veckan efter Cypern o innan jag börjar jobba (ifall sprutan ger feber)
Tandläkarbesök i aug
Härmar billjud om man frågar hur bilen låter

Ska firas på torsdag med iaf mor-ofarföräldrar som det ser ut nu...
 
veckan kan som var spenderades i Frösakull med varmt o soligt väder :)

I helgen blir det Småland o bröllop... Ska försöka hitta skor o klippa mig innan dess!
Läskigt, men ska testa ny salong...

Nä, nu ska jag "fira" nattning utan boppe med lite Dulce de leche-glass :p

Skogens guld enligt mig
Bikinibild ;)
Fina storebror valde själv kläder inför Alines kalas i söndags! SOM han saknat sina vänner :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback